dimarts, 22 de juliol del 2014

Plat del dia: arròs a la cubana / Cuban style rice

Avui he sortit de la feina afamada. En arribar a casa he llegit les notícies del dia i tot seguit m'he posat a cuinar. Em venia de gust alguna cosa "consistent" i fàcil de preparar i he decidit fer arròs a la cubana. Me'n recordo que era un dels meus plats preferits quan anava a l'escola. No ens el feien gaire sovint, però quan tocava sempre em posava molt contenta.

És molt fàcil de preparar:

1- Bullir l'arròs
2- Daurar l'all i barrejar-lo amb l'arròs perquè agafi sabor.
3- Daurar la ceba i tirar-li la salsa de tomàquet (en el meu cas la salsa me l'he fet jo mateixa triturant un tomàquet, però com que el meu minipimer sembla de joguina no ha acabat de quedar líquida ^^). També li he afegit herbes mediterrànies (romaní, farigola)
4- Tallar el plàtan de dalt a baix i fregir-lo a la paella amb unes gotetes d'oli.
5- Fer l'ou ferrat. Jo li tiro espècies per donar-li més gust.

A primera vista fa l'efecte que el plàtan no lliga amb la resta dels ingredients, però el contrast que atorga la seva dolçor està ben trobat.

Ja que sóc a Àustria, se m'acaba de passar pel cap que una variant podria ser posar un Frankfurt en lloc del plàtan... Però jo em quedo amb el plat original :-)

-------------


After a long-day at work I was starving. When I came back home I read the news and straight after I started to cook. I was feeling like eating some "easy-to-prepare stodgy food" and I decided to make "Cuban style rice". I remember it was one of my favourite dishes when I was in school. They didn't prepare it very often, but when they did I felt very happy.

It's very easy to prepare:

1- Boil rice
2- Saute the garlic and mix it with the rice to make it more tasty
3- Saute the onion and add the tomato sauce (in my case I prepared the sauce by myself by grinding the tomato... However, with my toy-mixer it hasn't really become liquid. ^^) I have also added some Mediterranean herbs : rosemary, tyme...
4-Slice the banana from the bottom-up
5- Make the fried egg. I add some species to enhance its taste.

At first sight it may look like the banana doesn't match with the other ingredients, but in fact its sweetness makes a nice contrast.

As I'm living in Austria I have just had the idea of using a Frankfurt instead of a banana... But I pick the original recipe :)








4 comentaris:

  1. Que em fas la competència? Si seguim així, totes les meves visites es passaran a aquest blog i em quedaré sense "clientela", jjajjajajjaja
    Petonets, guapa

    ResponElimina
  2. Ostres Núria...sembla el típic plat de restaurant!!! O_O

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei!! T'agrada? M'està donant per cuinar... Ahir vaig fer pasta amb salsa de tomàquet i avellana :)

      Elimina